Frumak Makina, Müşterilerine Yeni Yerinde Hizmet Veriyor

Reçel üretim hattı ve gıda makinaları konusunda hizmet veren Frumak Makine proje tasarımcısı ve şirket koordinatörü Aslıhan TURPOĞLU ile firması hakkında konuştuk.

FOOD MACHINE:Frumak Makina ne zaman ve nasıl kuruldu?

Aslıhan TURPOĞLU:Frumak Makine, 2007 yılında Levent Turpoğlu tarafından İstanbul’da kurulmuş, gıda makineleri üreten bir firmadır. Firmamız 1992 yılından beri gıda üretimiyle iç içe olmasından dolayı, bu tecrübe ışığında gıda makineleri ve gıda üretim danışmanlığı yapmaktadır.

FOOD MACHINE:Ürün gruplarınız ve hitap ettiğiniz sektörler hakkında bilgi verir misiniz?

Aslıhan TURPOĞLU:Reçel üretiminin içinden gelen şirket yetkilimiz, 1992 yılından beri bu konuda edindiği tecrübelerle reçel üretim hattı konusunda Türkiye’de en büyükler arasında yer almıştır. Reçel hattı başta olmak üzeresalça, meyve suyu, ajvar, ketçap-mayonez, sos, lokum, pestil, krem çikolata, turşu, meyve işleme, meyve sebze kurutma, bal, hurma, pekmez ve bitki ekstraksiyon hatlarının yanında helva ve susam hatları için makine üretmektedir.

FOOD MACHINE:Yeni fabrikanız, tesis, teknoloji ve üretim kapasiteniz hakkında bilgi verir misiniz?

Aslıhan TURPOĞLU:DES Sanayi Sitesindeki atölye ortamından fabrikaya geçiş yaparak, kapasite ve sermaye artırımı konusunda radikal bir karar alan Frumak,yakın zaman içerisinde hitap ettiği hatların yanı sıra, yeni hatlar üzerinde makine üretimi gerçekleştirme ve ekibini geliştirme yolunda emin adımlarla ilerleyen bir firmadır.

FOOD MACHINE:Ar-ge çalışmalarınızdan bahseder misiniz?

Aslıhan TURPOĞLU:Frumak, standart üretim kapasitesinin ve proseslerinin yanı sıra, müşteri talepleri doğrultusunda ürün portföyünü geniş bir yelpazede değerlendirerek geliştirmeyi misyon edinmiştir.

FOOD MACHINE:Ürünlerinizin öne çıkan özellikleri ve diğerlerinden farkı nelerdir?

Aslıhan TURPOĞLU:Ürünlerimiz dünya standartlarına uygun normlarda üretilmektedir. Bizi diğer firmalardan farklı kılan en önemli özelliğimiz standartların dışına çıkıp, müşterilerimiz ile yaptığımız inovasyon çalışmaları sonucunda çözüme ve arzularına yönelik ürün geliştirmektir.

FOOD MACHINE:Kaliteniz ve hangi kalite belgelerine sahipsiniz?

Aslıhan TURPOĞLU:Firmamız ürettiği makineler için ISO ve CE Belgesine sahip olmanın yanı sıra, 2019 yılında, ürünleri için Yerli Malı Belgesi çıkartmış olacaktır.

FOOD MACHINE:Hassas bir alan olan gıda sektörüne hitap ediyorsunuz. Bu sektörle alakalı özellikle üzerinde durduğunuz bir konu var mı?

Aslıhan TURPOĞLU:Bilindiği üzere, gıda sektöründe proses ile ilgili en önemli ve hassas konu devamlılıktır. Ürün ve proses ile ilgili danışmanlık hizmetlerimizin yanı sıra, olası aksama veya problemlere hızlı dönüş yapmak konusunda hassas davranışımız sayesinde, müşterilerimizle uzun yıllar çalışma fırsatı bulmaktayız.

FOOD MACHINE:Ürettiğiniz makinelerin pazarlama aşamasından bahseder misiniz?

Aslıhan TURPOĞLU:Öncelikle, ürün kendini pazarlamalıdır. Frumak olarak, pazarlamada en büyük yardımcımız ürünlerimizin kalitesidir. Gerek test üretimi, gerek satış sonrası destek ve bunun doğal bir sonucu olarak müşteri memnuniyeti ile pazarlamanın en temel adımını atmaktayız.

FOOD MACHINE:Hangi ülkelere ihracat yapıyorsunuz?

Aslıhan TURPOĞLU:Firmamız Türkiye pazarına hitap etmenin yanı sıra, ihracat konusunda da başarılı bir firmadır. Özellikle Arap ülkelerine hitap eden Frumak, bundan dolayı ana pazarının pusulasını bu yöne çekmiştir. Arap ülkelerinden, Suudi Arabistan başta olmak üzere Cezayir, Libya, İran; Afrika ülkelerinden; Somali, Gine; Asya ülkelerinden Kazakistan, Özbekistan, Türkmenistan, Gürcistan, Ermenistan; Avrupa ülkelerinden Yunanistan, Sırbistan, Makedonya ve Kosovaya ihracat yapmaktadır. Bunların yanı sıra, Ethiyopya, Nijerya, Nijer ve Sudan ile görüşmelerimiz devam etmektedir.

FOOD MACHINE:Hammadde sorunu yaşıyor musunuz? Bu konudaki sıkıntılarız nelerdir?

Aslıhan TURPOĞLU:Genel olarak stoklu çalışan bir firma olduğumuzdan dolayı, hammade problemi çekmiyoruz. Fakat piyasadaki dalgalanmalardan dolayı tedarikçi firmalarımızın yaşadığı problemler, diğer firmalarda da olduğu gibi bize de yansıyabiliyor.

FOOD MACHINE:2018 yılından beklentileriniz nelerdi? Bu beklentilerinize ulaşabildiniz mi?

Aslıhan TURPOĞLU:2017 yılında ciromuzu hedefimizin üstüne çıkararak,güzel bir seneyi kapatmış olduk. 2018 yılındaki hedef ciromuza da adım adım ilerliyoruz. Her sene, hedeflerine yeni hedefler katan Frumak ailesi olarak, izlediğimiz yoldan eminiz. Bu özgüven ve müşteri memnuniyeti sayesinde başarıyı yakaladığımıza inanıyoruz.

FOOD MACHINE:Katıldığınız yurt içi ve yurt dışı fuarlar hangileridir? Bunlarla ilgili değerlendirme yapar mısınız?

Aslıhan TURPOĞLU:Yurt içinde İstanbul’da düzenlenen Tüyap ve CNR fuarlarına istikrarlı bir şekilde katılanFrumak, yurt dışında ana pazarı olan Cezayir’de düzenlenen DJAZAGRO fuarlarına da düzenli olarak katılmaktadır. Bunların yanı sıra Afrika bölgesinde Ethiyopya, Avrupa’da ise Sırbistan fuarlarında boy göstermiş bulunmaktadır. 2018 yılında Almanya’da düzenlenen AnugaFoodtech fuarına ilk kez katılmış olan firmamız, fuarın başarıyla sonuçlanmasından ötürü 3 senede bir düzenlenen bu fuara düzenli olarak katılma kararı almıştır. Ayrıyetten, 2019 yılında Dubai’de gerçekleşecek fuarlara kesin olarak katılma kararı alan Frumak, hedefine ulşaması halinde bu bölgeyi de düzenli olarak hedef alacaktır.

 

 

Frumak Makina Serves New On-site Service to its Customers

We talked about the jam production line and food machinery with project designer and company coordinator Aslıhan TURPOĞLU.

 

FOOD MACHINE: When and how was Frumak Machinery installed?

Aslıhan TURPOĞLU: Frumak Machinery was established in 2007 by Levent Turpoğlu in Istanbul and produces food machines. Our company has been intertwined with food production since 1992, it has been making food machinery and food production consultancy in the light of this experience.

 

FOOD MACHINE: Can you tell us about your product groups and the sectors you are dealing with?

Aslıhan TURPOĞLU: Our company manager that came from jam production, since 1992, with the experience gained in this regard in jam production line has been among the largest in Turkey. It is mainly used in the production of jam line, juice, ajvar, ketchup-mayonnaise, sauce, Turkish delight, cream chocolate, fruit and vegetable drying, fruit and vegetable processing, honey, persimmon, molasses and plant extraction lines.

 

FOOD MACHINE: Could you tell us about your technology and production capacity in your new factory?

Aslıhan TURPOĞLU: Frumak that making a radical decision about capacity and capital expenditure by moving from workshop in DES Indusry Site to factory, take firm steps forward to be famous brand all over the world about machine producing and beside developing its team.

 

FOOD MACHINE: Could you tell us about your R&D studies?

Aslıhan TURPOĞLU: Frumak has adopted a mission to develop and expand its product portfolio according to client demands beside its production and capacity standart.

 

FOOD MACHINE: What are the most important features of your products and what is the difference between the others?

Aslıhan TURPOĞLU: What makes us different from other companies is that we go beyond the standards and develop products for solutions and desires as a result of our innovation efforts with our customers.

 

FOOD MACHINE: What quality certificates do you have?

Aslıhan TURPOĞLU: We have ISO and CE certificate for the machines. In addition, we will have Turkish Goods Certificate in 2019.

 

FOOD MACHINE: You are addressing the food sector which is a sensitive area. Is there something you are particularly interested in about food sector?

Aslıhan TURPOĞLU: As it is known, the most important and sensitive issue about the process in food sector is continuity. We have the opportunity to work with our clients for many year thanks to our sensitive behavior to quick turnaround about possible hitches or problems beside consultancy about our product and process.

 

FOOD MACHINE: Could you tell us about the marketing stage of the machines you produce?

Aslıhan TURPOĞLU: First of all, the product should market itself. We as Frumak, our biggest help in marketing is the quality of our products. Test productions and after sales support are the best results about marketing and costumer satisfaction.

 

FOOD MACHINE: Which countries do you export to?

Aslıhan TURPOĞLU: Our company is successful about export beside to addressing Turkish market. Especially, Frumak that addressing to Arabic Countries, that’s why has turned his compass in this direction. WQ231223In Arabic Countries; mainly Saudi Arabia, also Libya, Iran, Algeria; In Africa Countries; Somalia, Guinea; In Asian Countries; Uzbekistan, Kazakhstan, Turkmenistan, Georgia, Armenia; In Europe Countries; Greece, Serbia, Macedonia and Kosova. In addition, we are talks with Ethiopia, Nigeria, Niger and Sudan.

 

FOOD MACHINE: Do you experience raw material problems? What are our problems in this regard?

Aslıhan TURPOĞLU: We are a company that work with stocks, that’s why we don’t have a problem about material problem. But, because of the fluctuations in the market, the problems experienced by our suppliers can be reflected in us like in other companies.

 

FOOD MACHINE: What were your expectations from 2018? Did you reach these expectations?

Aslıhan TURPOĞLU: We increased of over giro in 2017 that’s why closed a good year. We are also step by step towards our 2018 target turnover. As Frumak family, which adds new goals to its goals every year, we are rest assured on our way. We believe that have a succeed thanks to our self-reliance and client satisfaction.

 

FOOD MACHINE: Which domestic and overseas fairs you have attended? Can you make an assessment of these?

Aslıhan TURPOĞLU: Frumak Company that attending to Tuyap and CNR exhibitons in Istanbul regularly, also attending to DJAZAGRO in Algeria and ANUGA in Germany. On the other hand, they attended the exhibionts where is in Serbia and Ethiopia.